اتاق کرمان

اطلاعات اتاق کرمان

رئیس: سید مهدی طبیب زاده
دبیر اجرایی: حسن امیری
مدیر روابط عمومی: محمدعلی جمشیدی
آدرس: کرمان، ابتداي بلوار جمهوري، نرسيده به خیابان شهید لاری نجفی (بیست متری نادر)، صندوق پستی ۴۷۱ - ۷۶۱۷۵
تلفن: ۳۲۴۴۱۰۵۸ - ۳۲۴۵۹۱۵۳ (۰۳۴)
نمابر: ۳۲۴۵۳۴۶۵ (۰۳۴)
پست الکترونیکی: pr@kermanchamber.com
وب سایت: www.otagh-bazargani.com
هیئت رئیسه:

رئیس: سید مهدی طبیب زاده نایب رئیس اول: علی عباسلو نایب رئیس دوم: جلیل کاربخش راوری خزانه دار: عباس جبالبارزی سربیژن منشی: سید آرش علوی

اطلاعات بیشتر...

تاریخچه اتاق کرمان

سابقه اتاق کرمان به سال ۱۲۶۸ هجری شمسی بر می گردد. زمانی که با نام “اتاق تجارت کرمان” تأسیس شد. اتاق تا سال ۱۳۴۷ تحت نظارت رؤسای اداره اقتصاد آن دوران اداره می گردید. اولین هیئت رئیسه اتاق را آقایان: «سید یحیی معین زاده»، «حاج آقای محسن یزدی»، «حاج علی اصغر یزدی»، «آخوند ملایوسف»، «حاج معین‌التجار»، «معاون تجار» و «سید هاشم معین‌زاده» تشکیل داده بو‌‌دند. از سال ۱۳۴۷ به بعد سیستم مدیریتی اتاق از طریق برگزاری انتخابات بین اعضای آن و نهایتاً تعیین هیئت رئیسه و رئیس مشخص می گردد.

اولین رئیس منتخب مرحوم «محمود حسینی اژدری» بود. در سال ۱۳۵۰ نام اتاق بنام فعلی آن یعنی ” اتاق بازرگانی، صنایع، معادن کرمان ” تغییر یافت. تاکنون پنج دوره انتخاباتی برگزار شده است که طی دو دوره اول مرحوم «احمد کامیابی» و یک دوره بعد «اکبر نظریان» تصدی ریاست اتاق را به عهده داشتند. بعد از انتخابات دوره پنجم با تغییر هفتاد و پنج درصدی هیئت های نمایندگی اتاق های سراسر کشور، تحول بزرگی در سطح مدیریت بوجود آمد. بطور مثال در کرمان دوازده نفر از پانزده عضو هیأت نمایندگان و تمامی اعضای هیئت رئیسه اتاق کرمان تغییر پیدا کردند.

از سال ۱۳۸۲ تحولات بنیادی در سیستم اداری و تشکیلات ساختمانی اتاق کرمان پدیدار گردید. به طوریکه بنا بر نیاز ارتباط مستمر با دیگر نهادها و همچنین سایر کشورها و نیز آموزش اعضاء در زمینه های مختلف مرتبط با تولید، خدمات رسانی و تجارت بین المللی، واحدهای: (انفورماتیک، نشریه، روابط عمومی و تشریفات، امور بین الملل و آموزش دائر گردید).

در حال حاضر، اتاق کرمان با برخورداری از پرسنلی متخصص و جوان و نیز امکانات مناسب و به روز در جهت کمک به ارتقاء اقتصادی منطقه می کوشد و امیدوار است که بتواند رسالت خود را با رهنمودها و پیشنهادهای کارشناسان و صاحب نظران به نحو احسن به انجام رساند.

اهداف و برنامه های اتاق کرمان

هدف کیفی ۱: فراهم آوری موجبات رشد و توسعه اقتصادی
هدف کیفی۲: ایجاد محیط امن و صمیمی برای تبادل افکار و بیان آراء
هدف کیفی ۳: حامی فعالان اقتصادی
هدف کیفی ۴: تقویت و توسعه ارتباطات- اقدامات کلیدی: توسعه روابط با دستگاه های اجرایی، ایجاد ارتباط سیستماتیک و سازماندهی شده با اعضا، ارتباط موثر با عموم مردم
هدف کیفی ۵: پیشرو در هدایت توسعه- اقدامات کلیدی: بهبود محیط کسب و کار و افزایش توان رقابتی استان، توسعه بازار داخلی و خارجی، توسعه سرمایه گذاری، توسعه کارآفرینی و دانش بنیان، تقویت و توسعه روابط بین الملل، توسعه روابط صنعت و دانشگاه، تدوین و پیاده سازی مدل توسعه اقتصادی استان و تسهیل دسترسی به اطلاعات مورد نیاز کسب و کارها (ایجاد بانک اطلاعاتی اقتصادی)
هدف کیفی ۶: آگاه سازی جامعه- اقدامات کلیدی: آموزش رده های پایین سنی، فرهنگ سازی از طریق ترویج مفاهیم توسعه، ساماندهی مراکز فعال در حوزه فعالیت های اجتماعی
هدف کیفی ۷: توسعه خدمات- اقدامات کلیدی: ایجاد خدمات جدید و بهبود خدمات فعلی
هدف کیفی ۸: توسعه نیروی کارشناسی- اقدامات کلیدی: توسعه نیروی کار متخصص، جذب نیروهای متخصص تمام وقت و نیمه وقت
هدف کیفی ۹: جذب و مشارکت نخبگان- اقدامات کلیدی: تقویت کمیسیون ها و تشکیل اندیشکده ها
هدف کیفی ۱۰: چابک سازی و ارتقای سیستم های اطلاعاتی- اقدامات کلیدی: بهبود فرآیندهای اجرایی اتاق، پیاده سازی نظام های مدیریتی و بهره گیری از تکنولوژی های اطلاعاتی به منظور توسعه سیستم ها
هدف کیفی۱۱: توسعه تشکل ها- اقدام کلیدی: ایجاد، هدایت و تقویت تشکل ها

هیئت نمایندگان اتاق کرمان