اتاق های مشترک

معرفی

اتاق یا شورای مشترک بازرگانی مؤسسه اي عمومي، غيردولتي، غیر تجاری، و غير انتفاعي و وابسته به اتاق ايران است كه به استناد بندهاي "د" و "ن" ماده ۵ قانون اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي جمهوري اسلامي ايران مصوب ۱۳۶۹ طبق اساسنامه صرفاً برای توسعه روابط اقتصادی در تمام بخشهای صنعتی، بازرگانی، معدنی، کشاورزی و خدمات و تشویق مبادلات و سرمایه گذاری های دو جانبه بین ایران و کشور هدف تأسيس مي گردد.

شرح اهم وظایف

  • كوشش در جهت گسترش ارتباطات و مراودات صاحبان صنايع و بازرگانان ايراني و كشور مقابل در زمينه تجارت، صنعت، خدمات، كشاورزي، معدن و ساير امور مربوطه.
  • مطالعه و بررسي بمنظور فراهم آوردن زمينه هاي لازم براي سرمايه گذاريهاي صنعتي، بازرگاني، معدني و كشاورزي در دو كشور.
  • جمع آوري و ارزيابي اطلاعات آماري و ساير مطالب سودمند در مورد مسايل بازرگاني- صنعتي و اقتصادي دو كشور و قرار دادن اين اطلاعات در اختيار متقاضيان ايراني و كشور مقابل و همكاري با سازمانها و مقامات صلاحيتدار ايران و كشور مقابل به منظور تشويق و توسعه روابط اقتصادي بين دو كشور
  • گسترش مبادله هيأتهاي تجاري و اقتصادي بين دو كشور.
  • انتشار مجله، كتاب، جزوات، نرم افزار و يا بولتن اطلاعاتي در زمينه توسعه روابط اقتصادي بين ايران و كشور مقابل حاوي قوانين و مقررات اقتصادي دو كشور و ساير مطالب مفيد و مرتبط.
  • مشاركت در برپايي و اداره نمايشگاه ها و ساير فعاليت هاي مشابه، در چهارچوب قوانين مربوط وكمك به مؤسسات، سازمانها و اشخاص حقيقي و حقوقي ايراني و كشور مقابل علاقمند به شركت در نمايشگاه هاي بين المللي كه در ايران و كشور مقابل برگزار ميشود.
  • برگزاري گردهمايي ها و همايش ها در زمينه توسعه روابط اقتصادي بين دو كشور.
  • همكاري و تشريك مساعي با اتاق هاي متقابل در كشور مقابل.
  • كوشش در جهت حل اختلافات ناشي از روابط اقتصادي بين اشخاص حقيقي و حقوقي ايران و كشور مقابل از طريق حكميت و در صورت عدم توفيق، تشويق طرفين اختلاف به رفع اختلافات از طريق مركز داوري اتاق ايران.
  • اداره امور اتاق با رعايت مقررات اين اساسنامه و با همكاري نزديك با مقامات رسمي، سازمانها و مؤسسات ايراني و كشور مقابل.
  • انجام ساير اقداماتي كه براي نيل به اهداف فوق ضروري است يا به آنها مربوط باشد.

اهداف و برنامه ها

  •   ارائه اطلاعات از مناسبات تجاری میان دو کشور
  •   ارائه فهرست تجار خارجی فعال در حوزه های مختلف به اعضاء
  •   معرفی نهادهای دولتی و خصوصی مرتبط با تجارت کشور خارجی به اعضاء
  •   مشاوره تلفنی و حضوری به اعضاء در خصوص بازاریابی و مشتری یابی در کشور خارجی
  •   شناسایی قوانین و مقررات مرتبط با تجارت و سرمایه گذاری کشور خارجی به اعضاء
  •   رایزنی و مذاکره با مقامات و نهادهای مرتبط با تجارت در کشور خارجی جهت بهبود شرایط تجارت اعضاء
  •   کمک به حل و فصل کدخدا منشانه اختلافات تجاری اعضاء با تجار کشور خارجی
  •   اطلاع رسانی به موقع آخرین تحولات در مناسبات تجاری با کشور خارجی از طریق وب سایت و یا سایر ابزارهای مدرن ارتباطی شامل مناقصه ها،  نمایشگاه ها و سایر رویدادهای مهم اقتصادی و تجاری
  •   سازماندهی اعزام هیئت های تجاری به کشور خارجی و تنظیم برنامه های نشست تجاری
  •   دعوت از اعضاء همزمان با پذیرش هیئت های تجاری از کشور طرف همکاری برای حضور در ملاقات ها و نشست های تجاری
  •   شبکه سازی و طرف یابی برای اعضاء در جریان اعزام و پذیرش هیئت های تجاری
  •   تنظیم برنامه های ظرفیت افزایی اعضاء از حیث آشنایی با ساز و کارهای مدرن ورود به بازار، بازارسازی و حفظ بازار خارجی از طریق برگزاری  سمینارها و دوره های آموزشی

فهرست اتاق های مشترک

user

اتاق مشترک ایران و آذربایجان

user

اتاق مشترک ایران و آفریقا

user

اتاق مشترک ایران و ارمنستان

user

اتاق مشترک ایران و اسپانیا

user

اتاق مشترک ایران و استرالیا

user

اتاق مشترک ایران و اکراین

user

اتاق مشترک ایران و افغانستان

user

اتاق مشترک ایران و امارات

user

اتاق مشترک ایران و انگلستان

user

اتاق مشترک ایران و ایتالیا

user

اتاق ایران، بلژیک و لوگزامبورگ

user

اتاق مشترک ایران و ترکیه

user

اتاق مشترک ایران و چین

user

اتاق مشترک ایران و روسیه

user

اتاق مشترک ایران و سوئد

user

اتاق مشترک ایران و سوئیس

user

اتاق مشترک ایران و عراق

user

اتاق مشترک ایران و عمان

user

اتاق مشترک ایران و فرانسه

user

اتاق مشترک ایران و قزاقستان

user

اتاق مشترک ایران و کانادا

user

اتاق مشترک ایران و کره جنوبی

user

اتاق مشترک ایران و گرجستان

user

اتاق مشترک ایران و هلند

user

اتاق مشترک ایران و هند

user

اتاق مشترک ایران و یونان