Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

مرکز پشتیبانی آنلاین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

چطور می توانیم کمکتان کنیم؟

با توجه به فیلدی که تغییر اطلاعات آن را انجام داده اید، مدارک مرتبط با آن را نیز باید اصلاح نمایید.

خیر.فرایند تغییر هزینه ای ندارد.

خیر، امکان تغییر شعبه تنها از طریق فرآیند انتقال امکان پذیر است.

یک ماه مانده به انقضای کارت عضویت، پیامک یادآوری برای تمدید به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود. شما می توانید با ورود به پنل کاربری خود در سامانه کارت بازرگانی هوشمند، از سمت راست صفحه، درخواست تمدید را ثبت کنید.

همچنین در طی فرایند تمدید، می توانید تمام اطلاعات کارت خود را تغییر دهید.

در صورتی که همزمان با تمدید کارت عضویت، فرآیند تمدید کارت بازرگانی خود را نیز انجام می دهید می توانید طی مراحل تمدید کارت بازرگانی خود، اعتبار کارت عضویت را نیز انتخاب کنید.

پس از دریافت پیامک :فعال اقتصادی محترم درخواست شما بررسی شد. جهت تکمیل ثبت نام می بایست تا تاریخ ذکر شده در پیامک، با ارائه اصل مدارک به شعبه اتاق بازرگانی  اتاق استان خود مراجعه کنید .

بعد از امضای اطلاعات شما و دریافت پیامک با متن (فعال اقتصادی محترم کارت شما در سامانه یکپارچه فعال شد.) حتی درصورتی که فیزیک کارت را دریافت نکرده اید، می توانید از مزایای کارت خود استفاده کنید.

شما میتوانید از 1 تا 5 سال، درخواست تمدید کارت عضویت دهید و به ازای هر سال، می بایست 2 میلیون تومان برای فرایند فوق پرداخت انجام دهید.

پس از دریافت پیامک :فعال اقتصادی محترم درخواست شما بررسی شد. جهت تکمیل ثبت نام می بایست تا تاریخ ذکر شده در پیامک، با ارائه اصل مدارک به شعبه اتاق بازرگانی  اتاق استان خود مراجعه کنید .

برای فرایند های صدور، مبلغ 1 میلیون تومان به عنوان حق ورود و به ازای هر سال مبلغ 2 میلیون تومان دریافت می شود.

با دریافت کارت عضویت شما می توانید در کلاس ها و جلسات اتاق های بازرگانی استان متولی خود شرکت کنید. همچنین اگر فعالیت شرکت شما در حوزه حمل و نقل می باشد، می توانید درخواست گواهی های ترانزیتی ثبت کنید. علاوه بر این، امکان شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی و دریافت ویزا از طریق این کارت از سایر امتیازات مثبت آن می باشد.

جهت فعالسازی کارت عضویت، می توانید هر فرایندی را اغاز کرده تا کارت شما فعال شود با این تفاوت که برای رفع ابطال حتما باید فرایند صدور ثبت شود.

خیر. آزمون تنها برای دریافت کارت بازرگانی گرفته می شود.

برای درخواست ابطال و یا غیر فعالسازی کارت می بایست با اتاق استان خود ارتباط برقرار کرده و درخواست خود را اعلام نمایید تا فرایند برای شما آغاز شود.پس از آغاز فرایند، می توانید از کارتابل خود در سامانه کارت بازرگانی هوشمند روال فرایند خود را طی کنید.

اگر متقاضی دریافت کارت بازرگانی هم هستید، نیاز به انجام فرایند و یا ثبت درخواست جداگانه برای کارت عضویت نخواهید داشت. به این صورت که هم زمان با دریافت کارت بازرگانی، کارت عضویت نیز برای شما صادر خواهد شد.

در صورتی که فقط متقاضی دریافت کارت عضویت هستید، با ثبت نام در سامانه کارت بازرگانی هوشمند به آدرس https://sso.iccima.ir/login  می توانید با وارد کردن اطلاعات خود، درخواست صدور کارت عضویت را ثبت نمایید.

برای انجام این درخواست می بایست به سازمان صمت مراجعه نمایید .

درخواست تعلیق و ابطال تماما توسط سازمان صمت انجام می شود.

زمانی که کارت بازرگانی شما اعتبار دارد و لازم است تغییرات در اطلاعات فرعی آن انجام دهید، می توانید از طریق سامانه جامع تجارت فرایند تغییر را ثبت کرده و تغییرات خود را اعمال  کنید.

در صورتی که مایل به تغییر مدیر عامل خود هستید می توانید در زمان معتبر بودن کارت خود، در سامانه جامع تجارت، کارتابل جدا به نام مدیر عامل جدید ساخته و بعد از معرفی پایه حقوقی خود، می توانید تغییر کارت خود را با اطلاعات مدیر عامل جدید انجام دهید .تنها مسئله مهم در این فرایند این است که با نغییر مدیر عامل اگر ایشان قبلا در شرکت دیگری مدیر عامل نبوده اند و تا به حال در آزمون  اتاق های بازرگانی  شرکت نکرده اند ، شامل آزمون می شوند و می بایست در آزمون اتاق بازرگانی شرکت کرده و نمره قبولی بگیرند .

اگر اطلاعاتی که تغییرات آن را انجام دادید در چاپ اطلاعات فیزیک کارت آمده باشد، پس از ارجاع فرایند به اتاق بازرگانی، چاپ کارت مجددا برای شما انجام خواهد شد.

خیر، برای این فرایند هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد .

چه زمانی می توان فرآیند تغییر را ثبت کرد

با توجه به فیلدی که تغییر اطلاعات آن را انجام داده اید، مدارک مرتبط با آن را نیز باید اصلاح نمایید.