این گزارش با استفاده از دادههای پرسشنامهای مربوط به فروش ماهانه سال ۱۴۰۱ مجموعاً ۳۸۵ کسب و کار اینترنتی انجام شده است.
بخشی از یافتههای پژوهش:
عمده کسانی که از فیلترینگ شبکه های اجتماعی دچار ضرر جدی شده اند، کسب و کارهای خرد فاقد اینماد، هستند.
فیلترینگ شبکههای اجتماعی در شهریور ۱۴۰۱ موجب زیان کسب و کارهای اینترنتی کشور از طریق کاهش اسمی فروش متوسط ماهانه آنها به مبلغ ۳۷.۴همتی (کاهش حقیقی ۲۲.۶همتی) شده است. این ارقام صرفا مربوط به کاهش میزان فروش آنلاین فروشگاههای اینترنتی و بخصوص فروشگاههای فعال بر بستر شبکه.های اجتماعی است. خسارتهای این سیاست از سایر جنبههای بااهمیت مانند اجتماعی یا فرهنگی همچون بیاعتمادی مردم نسبت به فعالیتهای اقتصادی بر بستر اینترنت، نامشخص و مستلزم مطالعات جامع دیگری است.