Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
اولویت های همکاری اقتصادی-تجاری با لهستان

گزارش “الویت های همکاری اقتصادی-تجاری با لهستان” به درخواست معاونت اقتصادی اتاق در اردیبهشت ماه 1395 تهیه گردید. این گزارش مبتنی بر چهار فصل می باشد. در فصل اول، نگاهی اجمالی به اقتصاد لهستان با توجه به   شاخص های عمده اقتصادی (تولید ناخالص داخلی، ارزش افزوده بخش ها و …)، شاخص رقابت پذیری، و نکات برجسته این کشور بر اساس آمار بانک جهانی، اطلاعات منتشره توسز سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، وزارت کشاورزی و توسعه روستایی لهستان، گزارش واحد نوآوری Scoreboard و … صورت گرفته است.
 
در فصل دوم، به بخش های اقتصادی دارای پتانسیل لهستان در سطح بین المللی، بر اساس شاخص مزیت رقابتی آشکار شده و آمار مرتبط با صادرات و واردات مرکز جهانی تجارت (ITC) پرداخته شده است. این بخش ها شامل صنایع غذایی و دخانیات، انواع صندلی و مبلمان، چوب و کاغذ، لاستیک و پلاستیک، استخراج معادن و فرآورده های معدنی، تجهیزات برقی و الکترونیکی، وسایل نقلیه زمینی و آبی و ماشین آلات بوده است.
در فصل سوم، شرکت های بزرگ و مطرح در رتبه بندی شرکت های بزرگ دنیا از نظر ارزش بورسی و میزان فروش، بر اساس سایت Forbes فهرست شده اند.
در فصل آخر، ابتدا الویت های سرمایه گذاری ایران بر اساس فهرست وزارت سمت در شهریور 94 عنوان و سپس بخش های مزیت دار لهستان بر اساس آنچه گفته شد استخراج گردیده است، سپس ترکیب الویت های کشور و مزیت های لهستان صورت گرفته و پیشنهاداتی عرضه شده است.
استفاده مطالب این بروشور بدون دخل و تصرف و با ذکر منبع بلا مانع می باشد.

اطلاعات تکمیلی

موضوع:
اولویت های همکاری اقتصادی