اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

Search
Close this search box.
اتاق ایلام

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ایلام در سال ۱۳۷۵ و با حضور فعالان اقتصادی تاسیس شد که در بدو شکل گیری هیات نمایندگان اتاق انتخاب و فعالیت خود را آغاز کردند . هیات نمایندگان دوره ششم (کنونی) اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن اتاق ایلام در اسفندماه ۱۳۹۳ با رای گیری اعضا شکل گرفت و دارای ۱۵ عضو اصلی بوده که پنج نفر از اعضا با رأی هیأت نمایندگان به عنوان هیأت رییسه انتخاب شدند .

۱ـ نگاه مستقل در بخش بازرگانی و درک اهمیت آن در کمک به توسعه عمومی منطقه 2ـ انجام مطالعات دقیق اقتصادی، استخراج آمارهای لازم برای استان و تدوین برنامه های کارشناسانه توسعه تجاری 3ـ درنظر گرفتن نقش مکمل بازرگانی در توسعه کشاورزی، صنعت و خدمات و وارد کردن این حوزه در عموم برنامه ریزیها 4ـ تعامل و همکاری با سازمان صنعت، معدن و تجارت و دیگر ارگانهای دولتی برای احداث نمایشگاه دایمی تجاری در استان ایلام اما در عرصه اجرایی نیز اتاق بازرگانی ایلام به دنبال راهبردهای ذیل است: 1ـ کمک به شکل گیری شرکتهای تخصصی، تجاری که به طور خاص به امر بازاریابی و تجارت در حوزه های گوناگون بپردازد. 2ـ کمک به شکل گیری مؤسسات مشاور در امور بازاریابی و تجارت 3ـ ساماندهی، تشکل سازی و شکل دادن به اتحادیه های بزرگ تجاری و ایجاد کارتل های اقتصادی مناسب به منظور حضور قوی و همه جانبه در بازارهای هدف 4ـ تقویت توان انبارداری در استان از طریق تقویت مؤسسات فعال 5ـ انجام مستمر امور آموزشی: الف) برپایی دوره های آموزشی ب) بازدید علمی 6ـ فرهنگ سازی تجاری: الف) برپایی نمایشگاه ها ب) برپایی همایش های تخصصی ج) چاپ بروشور و اطلاع رسانی رسانه ای 7ـ استفاده از توان بالای ناوگان حمل و نقل جادهای استان باتوجه به جوان بودن آن و اتصال مستقیم به بازار مصرف جهت افزایش عایدی تولیدگران و کاهش هزینه مصرف 8- کنترل کیفی کالاهای صادر شده از مرز، با همکاری اداره استاندارد استان جهت صدور کالاهای سالم، استاندارد و کیفی و کوشش در جهت ارتقا آزمایشگاه کنترل کیفی استاندارد در مرز مهران. 9ـ تشریک مشاعی با گمرک استان جهت ارتقاء گمرک مهران و استان و افزایش نیروهای ارزیاب و تخصصی در مرز 10ـ ایجاد زمینه مناسب برای بسته بندی و شکیل کردن کالاهای صادراتی جهت نفوذ در بازار مصرف 11ـ پیش بینی تقاضای موثر بازار عراق برای کالاهای ایرانی و تخمین اندازه و سهم بازار این کشور و تعمیق و قدرت رقابت محصولات تولید ایران 12ـ ایجاد اتاق های بازرگانی مشترک جدید با استانهای عراق خصوصاً 3 استان هم مرز با ایلام 13ـ انجام فعالیتهای ترفیعی و تشویقی با هماهنگی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و تعیین آمیخته تشویقی مناسب جهت پیشبرد فروش 14ـ کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و تعامل مثبت با کمیته صادرات غیرنفتی استان 15ـ دخالت مؤثر بخش خصوصی در سیاستگذاریها و برنامه ریزیهای اقتصادی و فرآیند توسعه استان