اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

Search
Close this search box.
اتاق زنجان

در تاریخ ۱۳۷۳/۱۱/۱۵ جلسه ای به دعوت اداره کل بازرگانی استان زنجان از واحدهای تولیدی صنعتی، معدنی و بازرگانی و دست اندکاران تجارت خارجی در محل اداره کل بازرگانی استان تشکیل گردید و در این جلسه لزوم تاسیس اتاق بازرگانی مورد تائید و تاکید شرکت کنندگان قرار گرفت و بلافاصله اقدام به رای گیری جهت انتخاب هیئت موسس گردید و در نهایت تعداد دوازده نفر به عنوان هیئت موسس درحضور حاضرین در جلسه انتخاب گردیدند در تاریخ ۱۳۷۳/۱۲/۱۴ اولین گردهمائی بزرگ دارندگان کارت بازرگانی به دعوت هیئت موسس و باحضور معاون استاندار و مدیران کل ادارات تشکیل و با همیاری اعضای هیئت موسس محل موقت اتاق تعیین و اقدام به تهیه لوازم اداری مورد لزوم شد و هیئت موسس مامور پیگیری و تاسیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن زنجان گردید.

در تاریخ ۱۳۷۴/۰۴/۱۷ باطی مراحل قانونی اولین دوره انتخابات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن زنجان انجام و اولین هیئت نمایندگان بشرح ذیل انتخاب شدند :

۱- آقای ابراهیم جمیلی

۲- آقای سیروس دباغی

۳- آقای علی اکبر ابوالحسنی زراعتکار

۴- آقای علی عسگرلو

۵- آقای علی کلانتری

۶- آقای احمد مستندی

۷- آقای محمود مستندی

۸- آقای بهروز اکرامی نقش

۹- آقای عبدالمجید هاشمی

۱۰- آقای هاشم حاج علی اکبری

۱۱- آقای حمید حاجی غفاری

۱۲- آقای حسین دهستانی

۱۳- آقای عبدالمجید فلاح

۱۴- آقای ناصر بهمنی

۱۵- آقای محمد صادق بروجردی زاده

اولین هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن زنجان به شرح زیر بودند:

۱- آقای ابراهیم جمیلی رئیس اتاق بازرگانی

۲- آقای سیروس دباغی نایب رئیس اول اتاق بازرگانی

۳- آقای محمد صادق بروجردی نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی

۴- آقای علی اکبر ابوالحسنی زراعتکار خزانه دار

۵- آقای علی عسگرلو منشی

هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن زنجان درتاریخ گزارش به شرح ذیل می باشد:

۱- آقای ابراهیم جمیلی رئیس اتاق بازرگانی

۲- آقای حاج حسین دهستانی نایب رئیس اول

۳- آقای علی کلانتری نایب رئیس دوم

۴- آقای عبدالمجید هاشمی خزانه دار

۵- آقای محمود مستندی منشی

ضمنا آقای ابراهیم جمیلی نماینده اتاق بازرگانی و صنایع و معادن زنجان در اتاق ایران و عضو هیئت رئیسه اتاق ایران نیز می باشد. ساختمان محل اتاق بازرگانی زنجان در زمینی به مساحت ۲۲۵۷ متر مربع واقع در جاده گاوازنگ – مجتمع ادارات استان احداث گردیده که عملیات اجرائی آن از سال ۱۳۷۹ شروع و تا سال ۱۳۸۲ عملیات ساختمانی آن به پایان رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است. این ساختمان بر اساس نقشه اجرایی به چهار طبقه تقسیم شده که شامل : طبقات زیر زمین، همکف، طبقه دوم و سوم که در طبقه زیر زمین سالن همایش و کنفرانس و تاسیسات ساختمان، در طبقه همکف واحد صدور و تمدید کارت بازرگانی و دبیرخانه و طبقه دوم واحد معاونت و امور اداری و مالی و در طبقه سوم، اتاق ریاست دائر گردیده که هر طبقه دارای واحدهای خدماتی و بهداشتی نیز می باشد لازم به ذکر میباشد که شرکت بورس اوراق بهادار منطقه زنجان نیز با موافقت این اتاق به صورت موقت در محل این اتاق مستقر می باشند.

کارکنان تعداد کارکنان اتاق بازرگانی زنجان در مجموع ۱۲ نفر می باشند که عبارتند از:

دبیر اجرایی: یک نفر

مسئول مالی و اداری: دو نفر

مسئول اداری: یک نفر

مسئول امور بین الملل: یک نفر

مسئول صدور کارت بازرگانی: دو نفر

مسئول روابط عمومی: یک نفر

دبیرخانه: یک نفر

مسئول خدمات: یک نفر

پست نگهبانی: دو نفر

سیستم های مالی: اتاق بازرگانی و صنایع و معادن زنجان بر اساس روش های پیشنهادی از جانب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران اقدام به نصب سیستم مکانیزه مالی نموده و اطلاعات و اسناد مالی اتاق را از اول سال ۱۳۸۱ به رایانه وارد کرده که صورتهای مالی نیز تا تاریخ گزارش از همین ماخذ تهیه گردیده است

اعضا اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن زنجان که در پایان سالهای قبل دارای کارت بازرگانی معتبر بوده اند به شرح ذیل می باشد:

پایان سال ۱۳۷۶ تعداد ۱۲۰ عضو

پایان سال ۱۳۷۷ تعداد ۱۱۹ عضو

پایان سال ۱۳۷۷ تعداد ۱۱۹ عضو

پایان سال ۱۳۷۸ تعداد ۱۱۴ عضو

پایان سال ۱۳۷۹ تعداد ۹۹ عضو

پایان سال ۱۳۸۰ تعداد ۹۹ عضو

پایان سال ۱۳۸۱ تعداد ۱۴۰ عضو

پایان سال ۱۳۸۲ تعداد ۸۹ عضو

پایان سال ۱۳۸۳ تعداد ۹۰ عضو

تعداد اعضای فعال در پایان اسفند سال ۱۳۸۶ شامل ۴۵۰ عضو می باشد.

مدیریت راهبردی این امکان را فراهم می سازد که اتاق به شیوه ای اخلاقی، روزآمد و کارآمد عمل کند و برای شکل دادن به آینده خود و طرفها ذینفع ( از جمله اعضای حقیقی و حقوقی، صاحبان کسب و کار و بنگاههای اقتصادی به صورت روزمره و انفعالی عمل ننماید.) برنامه ریزی راهبردی خلاق باعث می شود که اتاق دارای ابتکار عمل شود و فعالیت هایش را به نحوی تنظیم کند که بر تمام اجزا و زوایای آنها مسلط باشد. اتاق بازرگانی دو گروه از اهداف کلان را در برنامه ریزی و مدیریت راهبردی خود دنبال می کند: اهداف غیرمالی: نظیر بهبود فضای کسب و کار، افزایش سرمایه گذاریها، افزایش سرمایه گذاریهای مولد، سمت دهی سرمایه گذاری در زمینه های جدید نظیر کشاورزی، گردشگری و خدمات عمومی، تعامل با نهادهای دولتی، افزایش بهره وری، افزایش آگاهی صاحبان کسب و کار از تهدیدات و فرصت ها، درک بهتر و متقابل مدیران بخش خصوصی و دولتی، پیشگیری و کاهش مشکلاتی چون اختلافهای کارگری و کارفرمایی، بهبود تعاملات اجتماعی و کمک به بهبود محیط زیست.