اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

مناقصه عمومی پروژه طراحی و پیاده سازی سامانه صدور گواهی حلال

اتاق بازرگانی، صنایع ،معادن و کشاورزی ایران در نظر دارد به منظور شناسایی  پیمانکار واجد شرایط جهت پروژه طراحی و پیاده سازی سامانه صدور گواهی حلال اتاق ایران مناقصه ای برگزار ، به همین منظور از شرکت ها و افراد ذیصلاح دعوت به عمل آورد تا نسبت به ارسال مدارک لازم طبق شرایط ذیل اقدام نمایند.

موضوع مناقصه: شناسایی پیمانکار پروژه طراحی و پیاده سازی سامانه صدور گواهی حلال

محل اجرای پروژه : تهران- خیابان طالقانی- نبش خیابان موسوی پلاک 175. اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران

مدت زمان انجام پروژه:4 ماه  

الزامات:

مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نظر دارد به منظور شناسایی پیمانکار واجد شرایط جهت اجرای پروژه طراحی و پیاده سازی بک اند و فرانت اند سامانه صدور گواهی حلال متعلق به مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) مناقصه برگزار نماید.

به همین منظور از شرکت ها و تیم های استارتاپی فعال در حوزه توسعه نرم افزار و هوش مصنوعی ذیصلاح جهت ارسال مدارک مورد نیاز (سوابق کاری، توان فنی و کارکنان ذی‌ربط) دعوت بعمل می آید.

هدف پروژه:

  • صدور گواهی حلال به صورت آنلاین مطابق با گردش کار آن
  • امکان استعلام اعتبار گواهی های صادره
  • امکان پیگیری گواهی های منقضی شده
  • ثبت مدارک و سوابق شرکت ها
  • ثبت همزمان گزارشات بازرسی
  • ایجاد شفافیت، بی‌طرفی و پاسخگویی در فرآیند صدور گواهی
  • مدیریت شکایات و اعتراض‌ها

حلال یکی از پروژه های مهم مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) است که در قالب آن اقدامات مفیدی از سال 1386 تاکنون به انجام رسیده است. یکی از مهم ترین اهداف این پروژه تسهیل ورود شرکت های ایرانی به بازارهای جهانی و افزایش صادرات به واسطه صدور گواهی نامه حلال بوده است. در همین راستا با شناسایی نیاز تجار برای حضور در بازارهای بین المللی، به عنوان نخستین نهاد در کشور اقدام به صدور گواهی حلال برای شرکت های صادراتی نمود. به علاوه، وابستگی این مرکز به سازمان همکاری اسلامی موجب شده است گواهی های حلال این مرکز در بسیاری از کشورها پذیرفته شده و از اعتبار بین المللی برخوردار باشند.

از آنجاییکه دریافت و بررسی مدارک متقاضیان گواهی حلال روندی دقیق و طولانی می باشد، این مرکز در صدد ایجاد سامانه آنلاین برای درخواست و بارگزاری مدارک و پاسخ به شرکت ها می باشد تا هم فرآیند صدور گواهی تسریع شود و هم بررسی مدارک تسهیل گردد.

شرح پروژه:

ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری

نماینده شرکت متقاضی می بایست ابتدا در سامانه ثبت‌نام نماید و اطلاعات شامل نام کامل شرکت، مدیرعامل، نماینده حلال، آدرس‌ها، اطلاعات تماس و مجوزهای مرتبط (پروانه تولید، مجوز بازرگانی، لوگو، برند، ایزو و…) را  در این بخش بارگذاری نماید.

سیاست محرمانگی و امنیت داده‌ها در این صفحه به اطلاع متقاضی می‌رسد.

 

درخواست گواهی حلال

  • کاربر پس از ورود، می‌تواند برای صدور یا تمدید گواهی اقدام کند.
  • توضیح فرآیند صدور، مدارک مورد نیاز و متن قرارداد نمایش داده می‌شود.
  • متقاضی باید با مفاد قرارداد موافقت نماید.
  • روند صدور، تمدید و تعلیق گواهی‌ها نیز در قالب رویه‌های رسمی در سایت منتشر شده و قابل دانلود خواهد بود.

ثبت محصولات

  • نام محصولات (فارسی و انگلیسی) و مدارک مرتبط بارگذاری می‌شود (پروانه بهداشتی، استاندارد اجباری، قرارداد ناظر شرعی و …).
  • امکان افزودن محصولات جدید یا اضافه کردن به گواهی قبلی وجود دارد.
  • کارشناسان سامانه مدارک را بررسی کرده و نقص‌ها در کارتابل شرکت اطلاع‌رسانی می‌شود.

بررسی و پرداخت

  • کارشناسان هزینه‌ها را محاسبه و در سامانه ثبت و به کارتابل متقاضی ارجاع داده می شود و از طریق پیامک به اطلاع می رسد.
  • متقاضی تصویر رسید پرداخت را بارگذاری می کند و یا از طریق درگاه پرداخت آنلاین واریز می نماید.

بازرسی و ثبت گزارش

  • زمان بازرسی در سامانه تنظیم و در کارتابل متقاضی ثبت می شود و از طریق پیامک به اطلاع می رسد.
  • بازرسان چک‌لیست‌های استاندارد را به صورت آنلاین تکمیل و امضا می‌کنند.
  • در صورت وجود مغایرت، موارد نقض در کارتابل ثبت و رفع نقص پیگیری می‌شود.

تصمیم‌گیری نهایی

  • کمیته تصمیم‌گیری شامل مدیر ارشد، مدیر فنی، بازرس مستقل، ناظر شرعی و کارشناس فقهی نظر خود را در سامانه ثبت می‌کنند.
  • در صورت موافقت همه اعضا، صدور گواهی انجام می‌شود.
  • امضای دیجیتال معتبر برای مدیران و بازرسان پیش‌بینی شده است.

صدور و انتشار گواهی

  • گواهی با اطلاعات شرکت و محصولات به صورت خودکار تکمیل می‌شود.
  • گواهی پس از امضای دیجیتال مدیران صادر و در کارتابل شرکت قرار می‌گیرد.
  • نسخه نهایی غیرقابل ویرایش بوده و صرفاً توسط کارشناسان مرکز فعال‌سازی مجدد می‌شود.

پایش و تمدید

  • سامانه ۳۰ روز قبل از انقضای گواهی هشدار تمدید به متقاضی و کارشناسان ارسال می‌کند.
  • امکان مدیریت و بارگذاری مدارک تمدید فراهم است.

شکایات و اعتراض‌ها

  • بخش ویژه‌ای برای ثبت شکایات و اعتراض‌ها در سامانه تعبیه شده است.
  • این بخش به طور مستقیم به مدیریت ارشد مرکز ارسال می‌شود.
  • روند رسیدگی به شکایات در رویه‌های رسمی مرکز تشریح خواهد شد.

استعلام گواهی

  • کاربران عمومی می‌توانند با وارد کردن شماره گواهی اصالت آن را استعلام کنند که به صورت یک سرویس در وب سایت مرکز قابل دسترس می باشد.
  • این بخش به حساب کاربری متقاضیان نیز لینک شده است.

گزارش‌های مالی و آماری

  • امکان دریافت گزارش‌های مالی(ماهانه/سالانه) و تعداد گواهی‌های صادرشده فراهم است.
  • کارشناسان ایکریک می‌توانند هزینه‌ها را ثبت کنند تا گزارش‌های مالی استخراج شود.

معیارهای ارزیابی

  • سابقه و تجربه شرکت ها و تیم ها
  • تخصص و توانمندی فنی با وزن بیشتر برای بخش تخصص های موجود در تیم، نوآوری و هوش مصنوعی
  • کیفیت و مرتبط بودن نمونه پروژه ها

شایستگی‌ها و الزامات مورد نظر

  • پیاده سازی حداقل 1 سامانه در مقیاس ملی و یا 3 سامانه با بیش از 1000 کاربر همراه با ارائه آدرس سامانه ها (ویژه شرکت ها)
  • ثبت قانونی به عنوان شرکت با امکان ارائه ضمانت نامه رسمی و ارائه قرارداد حقوقی معتبر، دارای MVP یا محصول موفق، وجود تخصص های کلیدی در تیم (ویژه تیم های استارتاپی)
  • تجربه پیاده سازی با تکنولوژی های بروز
  • تجربه توسعه نرم افزار با استفاده از PHP Laravel یا .Net Core
  • امکان استقرار نماینده فنی مقیم در محل پیمانکار
  • برخورداری از تیم ها با مهارت‌های زیر (حداقل ۳ مورد):
    • توسعه Back-end
    • توسعه Front-end / Mobile
    • طراحی UI/UX
    • تست و تضمین کیفیت (QA)
    • DevOps یا مدیریت سرور و زیرساخت

دارا بودن گواهی عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای و دارا بودن گواهی رتبه 1 تا 4 شورای عالی انفورماتیک در یکی از سه شاخه زیر امتیاز محسوب می شود:

  • تولید و پشتیبانی نرم‌افزارهای سفارش مشتری
  • ارائه و پشتیبانی بسته‌های نرم‌افزاری و نرم افزارهای حامل محتوا
  • ارائه و پشتیبانی نرم‌افزارهای پایه، سیستم و ابزارها

در خصوص تیم های استارتاپی، تسهیلات ویژه در اخذ ضمانت نامه در نظر گرفته خواهد شد. همچنین امتیاز ویژه جهت استفاده از نوآوری هایی مانند استفاده از هوش مصنوعی، معماری میکروسرویس و … در نظر گرفته خواهد شد.

مهلت ارسال مدارک و امضای قرارداد منع افشای اطلاعات محرمانه (NDA) به امضای یکی از صاحبین امضا:

روز شنبه مورخ 03/ 08/ 1404

پس از بررسی مستندات دریافتی، از واجدین شرایط جهت حضور در جلسه ارائه نیازمندی های سامانه که در آبان ماه 1404 برگزار خواهد شد، دعوت بعمل خواهد آمد.